.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد ‌هاشمی از شبه دولتی‌سازی

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به خصوصي‌سازي‌هاي انجام گرفته در کشور، ورود بخش دولتي به فعاليت‌هاي اقتصادي را مطلوب ندانست و گفت: سهام بخش‌هاي دولتي نبايد به مجموعه‌هاي سنجاق شده به دولت واگذار و به حالت شبه‌دولتي تبديل شود و اصولا اعطاي اجباري سهام، نبايد خصوصي سازي تلقي شود.

آيت‌الله اکبر‌هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اهداف اصل 44 قانون اساسي و اجراي دقيق آن در گفت و گو با سایت خبری موج اظهار کرد: امروز براي دستيابي به اهدافي مانند کاهش تورم و رسيدن به نرخ رشد اقتصادي متوسط سالانه 8 درصد، کاهش نرخ بيکاري و شاخص‌هاي ديگري که در سياست‌هاي کلي ابلاغ شده است؛ چاره‌اي جز اجراي دقيق و بدون وقفه سياست‌هاي اصل 44 وجود ندارد.

وي با مدنظر قرار دادن مشارکت مردم در فعاليت‌هاي اقتصادي و حمايت از بخش خصوصي ادامه داد: با توجه به اينکه همواره در دوران مسووليتم به ويژه در مجمع تشخيص مصلحت نظام، از حاميان جدي آزادسازي فعاليت‌هاي اقتصادي و مشارکت عامه مردم در اقتصاد بوده‌ام؛ موثرترين راه نجات ايران از اقتصاد تک محصولي نفت را اجراي دقيق اصل 44 قانون اساسي و همچنين رعايت اصول سند چشم انداز 20 ساله و فعال شدن نظارت بر نحوه انجام صحيح آن مي‌دانم.

وي افزود: قرار بود سهم بخش خصوصي و تعاوني به 25 درصد در اقتصاد ملي برسد و لازمه اين امر کاهش سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي دولتي، کاهش تسهيلات تکليفي در بانک‌ها و آزادسازي منابع بانکي و عمومي براي سرمايه‌گذاري در تعاوني‌ها و بخش خصوصي بوده است.

رييس سابق مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد: هدف اصل44 رشد اعداد و ارقام و به عبارتي حجم واگذاري‌هاي انجام شده نيست؛ بلکه اهداف مهمي براي آن معين شده که يکي از آنها رونق اقتصادي و افزايش کارآيي به شمار مي‌رود.

هاشمي‌رفسنجاني به درآمد‌هاي دولت اشاره و خاطرنشان کرد: وجوه حاصله از خصوصي‌سازي نبايد به عنوان درآمدهاي دولت تلقي شود؛ بلكه بايد به صورت تسهيلات در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد تا اقتصاد کشور به سمت توليد پيش رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.